1. ნატალი სანდროშვილი
2. ანასტასია წიკლაური
3. გვანცა ჯუხარაშვილი
4. ბარბარე წიკლაური
5. ანანო კახაძე
6. ელენე მელიქიძე
7. გვანცა პაქსაძე
8. დათა კახაძე
9. შაკო წიკლაური
10. გიორგი მელიქიძე
11. ილია სანდროშვილი
12. მეგი შარაძე
13. ანა სანდროშვილი
თითოეული ზემოთ ჩამოთვლილი ახალგაზრდა პასუხისმგებელია, აქტიურად ჩაერთოს პროექტის მიმდინარეობაში და მცირე დახმარება გაუწიოს ორგანიზაციის საკითხებში, პროექტის ხელმძღვანელს.
გენდერული თანასწორობის ხელშეწყობის პროექტის მთავარი მიზანია, შეამციროს გენდერული სტერეოტიპები, გააძლიეროს ქალებისა და მამაკაცების თანაბარი უფლებები და შესაძლებლობები, და შექმნას ისეთი საზოგადოებრივი გარემო, სადაც თითოეული ინდივიდი, სქესის მიუხედავად, შეძლებს საკუთარი პოტენციალის რეალიზებას. პროექტის მიზანია, დააფუძნოს თანასწორობის პრინციპებზე დაფუძნებული საზოგადოება, სადაც ქალებისა და მამაკაცების წვლილი თანაბრად არის აღიარებული, და თითოეულ ადამიანს ეძლევა შანსი, სრულად გააცნობიეროს საკუთარი შესაძლებლობები.
გენდერული თანასწორობის პროექტი საზოგადოებაზე მრავალმხრივ პოზიტიურ გავლენას მოახდენს, როგორც ინფორმირების, ისე განვითარების თვალსაზრისით.
საზოგადოების ინფორმირების შედეგები:
1. გენდერული სტერეოტიპების შემცირება:
(ა)მეტი ადამიანი გააცნობიერებს, რომ სქესი არ უნდა იყოს დაბრკოლება პროფესიულ, საგანმანათლებლო ან სოციალურ სფეროებში.
(ბ)სტერეოტიპული მიდგომები, როგორიცაა "მამაკაცის საქმე" ან "ქალის საქმე," თანდათან დაკარგავს გავლენას.
2. ცნობიერების ამაღლება:
(ა)საზოგადოების ფართო მასები შეიტყობენ გენდერული უთანასწორობის რეალურ მიზეზებს, შედეგებს და მისი გადაჭრის გზების შესახებ სხადასხვა სახის ინფორმაციას.
(ბ)მედიისა და ტრენინგების საშუალებით ინფორმაცია სწრაფად და ეფექტურად მიაღწევს სხვადასხვა ასაკობრივ და სოციალურ ჯგუფს.
3. ახალი თაობის განათლება:
(ა)ახალგაზრდები უკეთ გაიგებენ თანასწორობის მნიშვნელობას და უფრო გენდერულად სენსიტიური ღირებულებებით აღიზრდებიან.
4. გენდერული ძალადობის პრევენცია:
(ა)ძალადობის აღქმის ცვლილება და მისი პრევენციის ცოდნა ხელს შეუწყობს ამ პრობლემის შემცირებას.
საზოგადოების განვითარების შედეგები:
1. ეკონომიკური გაძლიერება:
(ა)ქალებისა და მამაკაცების თანაბარი ჩართულობა ეკონომიკურ საქმიანობაში გაზრდის ქვეყნის პროდუქტიულობას და შემოსავლებს.
(ბ)დასაქმების და კარიერული განვითარების მეტი შესაძლებლობა გაჩნდება ქალებისთვის.
2. პოლიტიკური და სოციალური ჩართულობის ზრდა:
(ა)ქალები უფრო აქტიურად ჩაერთვებიან გადაწყვეტილებების მიღების პროცესებში, რაც წაახალისებს დემოკრატიულ პრინციპებს.
(ბ)გაძლიერდება ქალთა და მამაკაცთა თანაბარი მონაწილეობა საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.
3. ინკლუზიური გარემოს შექმნა:
(ა)სამუშაო ადგილებზე, სკოლებში და სხვა სოციალურ სივრცეებში შეიქმნება თანასწორი და სამართლიანი გარემო.
(ბ)შეამცირდება დისკრიმინაცია სქესის, ასაკის ან სოციალური სტატუსის მიხედვით.
4. პოზიტიური მაგალითები:
(ბ)წარმატებული ქალებისა და მამაკაცების ისტორიები შთააგონებენ სხვებს, რომ შეუძლებელი არაფერია თანასწორ პირობებში.
(ბ)ახალი თაობა გაიზრდება ღირებულებების საფუძველზე, სადაც პატივს სცემენ განსხვავებულობებს და თანასწორობას.
საბოლოო ეფექტი:
პროექტი ხელს შეუწყობს განათლებულ, სამართლიან და თანასწორ საზოგადოებას, სადაც თითოეულ ადამიანს აქვს შესაძლებლობა, სრულად გამოიყენოს თავისი პოტენციალი. ეს კი არა მხოლოდ ინდივიდუალურ, არამედ მთელ სოციალურ და ეკონომიკურ განვითარებას შეუწყობს ხელს.
გენდერული უთანასწორობა პრობლემაა, რადგან ის ზღუდავს ადამიანის უფლებებს, ხელს უშლის საზოგადოების განვითარებას და ამცირებს ეკონომიკურ და სოციალურ პროგრესს.
არსებობს ისეთი მიზეზები რომლებიც ამ თემის პრობლემატურობას უკეთ დაგვანახებს მათ შორის ყველაზე გავრეცელებულებია:
1. ადამიანის უფლებების დარღვევა:
გენდერული უთანასწორობა უშლის ხელს ქალებისა და მამაკაცების თანაბარ უფლებებს. მაგალითად, ქალები ხშირად მოკლებულნი არიან განათლების, შრომის ბაზრის და პოლიტიკურ გადაწყვეტილებებში მონაწილეობის შესაძლებლობებს.
2. ეკონომიკური ზარალი:
გენდერული უთანასწორობა ზღუდავს საზოგადოების ეკონომიკურ პოტენციალს. მსოფლიო ბანკის კვლევების მიხედვით, გენდერული უთანასწორობა ყოველწლიურად მილიარდობით დოლარის ეკონომიკურ დანაკარგს იწვევს, რადგან ქალებს ნაკლები წვდომა აქვთ სამუშაო ბაზარზე და რესურსებზე.
3. სოციალური უსამართლობა:
გენდერული სტერეოტიპები და კულტურული ნორმები ქმნის უთანასწორო გარემოს, სადაც ზოგიერთი ჯგუფი მარგინალიზებულია ან ნაკლები ძალაუფლება აქვს.
4. განვითარების შეფერხება:
გენდერული უთანასწორობა აფერხებს განათლების, ჯანდაცვის და პოლიტიკური განვითარების პროცესს. მაგალითად, თუ გოგონებს არ ეძლევათ განათლების მიღების შესაძლებლობა, ეს ზეგავლენას ახდენს მთელ თაობაზე.
5. ძალადობის გაძლიერება:
გენდერული უთანასწორობა ხშირად იწვევს ძალადობის ზრდას, განსაკუთრებით ქალების მიმართ. ოჯახური და სექსუალური ძალადობა პირდაპირ კავშირშია გენდერულ დისბალანსთან.
6. ინოვაციის დათრგუნვა:
ქალების ნაკლები მონაწილეობა მეცნიერებაში, ტექნოლოგიაში და სხვა მაღალტექნოლოგიურ სფეროებში ნიშნავს, რომ საზოგადოება კარგავს მრავალ ნიჭსა და იდეას, რაც შეეძლოთ პროგრესის შემადგენელ ნაწილად ექციათ.
რატომ უნდა მოგვარდეს ეს პრობლემა?
გენდერული თანასწორობის ხელშეწყობა არ არის მხოლოდ ეთიკური საკითხი; ეს არის საჭიროება, რომელიც ხელს უწყობს ეკონომიკური, სოციალური და კულტურული განვითარების გაუმჯობესებას. თანასწორობის მიღწევა უზრუნველყოფს, რომ ყველა ინდივიდს, მიუხედავად სქესისა, ჰქონდეს შესაძლებლობა, სრულად გამოიყენოს თავისი პოტენციალი, რაც საბოლოოდ ქმნის სამართლიან, ძლიერ და ჯანსაღ საზოგადოებას.
პროექტის აქტივობები:
1. კვლევა: რა იცი გენდერული თანასწორობის შესახებ და გენდერულად თანასწორია თუ არა ის გარემო რომელშიც ცხოვრობ.
2. საგანმანათლებლო ტრენინგები და სემინარები
მიზანი: ცნობიერების ამაღლება გენდერული თანასწორობის შესახებ.
(ა)ტრენინგები სკოლის მოსწავლეებისთვის თემებზე: გენდერული სტერეოტიპები და მათი ზეგავლენა.
(ბ)სემინარები ორგანიზაციებში: გენდერული თანასწორობის მნიშვნელობა სამუშაო ადგილებზე.
3. მედიის ჩართულობა
მიზანი: საზოგადოების ფართო წრის ინფორმირება.
(ა)სოციალური კამპანიების წარმოება (ვიდეოები, პოსტერები, სტატისტიკა).
(ბ)წარმატებული ქალებისა და მამაკაცების ისტორიების გავრცელება მედიის საშუალებით.
4. თემატური ფორუმები და საჯარო დისკუსიები
მიზანი: დიალოგის კულტურის განვითარების ხელშეწყობა.
(ა)შეხვედრები თემში: „გენდერული თანასწორობა და მისი მნიშვნელობა ოჯახსა და საზოგადოებაში.“
(ვ)საჯარო ლექციები და დისკუსიები უნივერსიტეტებში.
5. ინოვაციური კონკურსები ახალგაზრდებისთვის
მიზანი: ახალგაზრდების ჩართულობის გაღრმავება.
(ა)ესეების კონკურსი: „რატომ არის გენდერული თანასწორობა აუცილებელი?“
(ბ)კრეატიული ვიდეოებისა და პოსტერების შექმნა თემაზე: „თანასწორობის ხმა.“
6. დებატები თემაზე ,,გენდერული თანასწორობა საქართველოში და დამკვიდრებული სტერეოტიპები,,
მიზანი: დებატების კულტურის და სწორი არგუმენტირებული მსჯელობის განვითარება.
(ა)არასამთავრობო ორგანიზაციებისა და საჯარო სექტორის წარმომადგენლების ჩართულობა.
(ბ)რეგიონებში მოქმედი აქტივისტების ჯგუფების ჩამოყალიბება.
ამ ყოველივეს, განახორციელებს პროექტის ხელმძღვანელი (ნატალი სანდროშვილი) სკოლის სხვადასხვა თემებთან თანამშრომლობით, არაუმეტეს 4 თვეში.
მთელ შემოქმედებით ჯგუფს გვინდა ,,აიპადი,, რადგან ბევრ ტექნიკური პრობლემას და საჭიროებას ვაწყდებით სხვადასხვა და მათ შორის ამ პროექტის გაწერა-განხორციელებაში. თუმცა იქიდან გამომდინარე რომ გვსურს სხვადასხვა ვიზიტების დაგეგმ
თანამშრომლობას ვაპირებთ სხვადასხვა სასკოლო თემებთან და არა მხოლოდ. თუმცა ძირითადად, უკუკავშირის შემთხვევაში უდიდესი სურვილი გვაქვს ვითანამშრომლოთ
ამ პროექტით ისარგებლებენ მოსწავლეები, მასწავლებლები მშობლები და ზოგადად თემის სხვადასხვა ფენები. მათი ჯამური რაოდენობა კი მინიმუმ 70 ადამიანია.
პედაგოგები: 15
მოსწავლეები: 35
მშობლები: 20
პარტნიორის არარსებობა შესაძლოა მცირედ ხელისშემშლელი ფაქტორი აღმოჩნდეს. თუმცა უნდა ვაღიაროთ, რომ ეს ის პრობლემა და დაბრკოლებაა რომელიც ხშირად გადაგვილახავს.
პროექტი დაფინანსების გარეშეც განხორციელდება, თუმცა გრანტის მოპოვების შემთხვევაში მისი განხორციელება უფრო მოტივირებული და კომფორტული გახდება.
,,გენდერული თანასწორობის ხელშეწყობა მოსწავლეების მიერ,, პროექტი არის საშუალება, ახალგაზრდებმა დაანახონ პრობლემა თემს და მისი აღმოფხვრა დაიწყონ ერთად თანამშრომლობით.
კომენტარის დასამატებლად აუცილებელია ავტორიზაცია.
Marine Sudadze
დეკემბერი 5, 2024 | 10:28 pmროექტის მთავარი მიზანია, შეამციროს გენდერული სტერეოტიპები, გააძლიეროს ქალებისა და მამაკაცების თანაბარი უფლებები და შესაძლებლობები, და შექმნას ისეთი საზოგადოებრივი გარემო, სადაც თითოეული ინდივიდი, სქესის მიუხედავად, შეძლებს საკუთარი პოტენციალის რეალიზებას.
მიუხედავად იმისა, რომ მოსწავლეები არ არიან პარტნიორი სკოლის მოსწავლეები და ისინი არიან ლიდერი და დამეგობრებული სკოლების კომპონენტების მონაწილეები. ისინი არიან ძალიან აქტიურად ჩართული პროექტის განხორციელების პროცესში. არიან კომპეტენტურები , ტანმიმდევრულები და მიზანდასახულები..