ანა ჯავახიშვილი - პროექტის ხელმძღვანელი;
ბარბარე ჩიტიშვილი - პროექტის თანაორგანიზატორი;
ნია კირაკოსიანი - პროექტის თანახელმძღვანელი;
თინათინ ვარდიაშვილი - პროექტის ფასილიტატორი;
მაია ლაპიაშვილი - მხარდამჭერი
პროექტის მიზანია :
1. გენდერული თანასწორობის საკითხებზე საზოგადოების და სკოლის მოსწავლეების ცნობიერების ამაღლება. (მიიღწევა განათლების, ინფორმაციის გავრცელების და დისკუსიების გზით.)
2. გენდერული სტერეოტიპების წინააღმდეგ ბრძოლა
პროექტი დაეხმარება მოსწავლეებს, გაიაზრონ გენდერული სტერეოტიპების ნეგატიური გავლენა და როლი , რათა თავიდან აიცილონ მსგავსი სტერეოტიპების გამეორება და გავრცელება.
3.თანასწორობის შესახებ აქტიური ჩართულობის სტიმულირება.
პროექტი მიზნად ისახავს სკოლის და ადგილობრივი თემის წევრების მოტივაციას, რომ აქტიურად ჩაერთონ გენდერული თანასწორობის და ინკლუზიურობის საკითხებში.
4. სოციალური მედიის პლატფორმების გამოყენებით ცოდნის გავრცელება
მოსწავლეები და სკოლის სხვა წევრები უკეთ გაეცნობიან გენდერული თანასწორობის და თანასწორობის მნიშვნელობას.
მოხდება სტერეოტიპების საკითხზე ინფორმაციის გაზიარება და დამოკიდებულებების ცვლილება, რაც ხელს შეუწყობს გენდერული თანასწორობის დანერგვას სკოლაში, თანატოლთა შორის.
სოციალური მედიის კამპანიის მეშვეობით გაიზრდება საზოგადოების ინტერესი გენდერული თანასწორობის საკითხებისადმი.
მოხდება ახალი ინიციატივების სტიმულირება.
გენდერული სტერეოტიპები გავლენას ახდენენ როგორც მოსწავლეთა პირად ცხოვრებაზე, ისე მათ სამომავლო შესაძლებლობებზე. მოსწავლეებს უჭირთ გადალახონ სოციალური მოლოდინები, რაც ხელს უშლის მათ განვითარებას და მათი უნარ-ჩვევების სრულად გამოვლენას.
საქართველოში, როგორც ბევრ ქვეყანაში, არის სერიოზული პრობლემები გენდერული ძალადობისა და დისკრიმინაციის მხრივ. ასევე დასაქმების, ეკონომიკური უფლებების და სხვა შესაძლებლობების მიმარტულებით. გოგონები და ქალები ხშირად არიან დისკრიმინაციისა და ძალადობის მსხვერპლნი.
მთავარი პრობლემა, რომელსაც პროექტი ეხმაურება, გენდერული თანასწორობის ნაკლებობა, გენდერული სტერეოტიპების გავლენა და განათლების სისტემაში ამ საკითხების არასწორი წარმოჩენაა.
1. გამოკითხვების ჩატარება სკოლაში გენდერული სტერეოტიპების შესახებ
2. სოციალური მედიის კამპანიის შექმნა თანასწორობის თემაზე
3. სკოლის თანატოლებისთვის ტრენინგის ჩატარება
4. თემატური პოსტერების, სტიკერებისა , ქაღალდის სანიშნეების, საინფორმაციო მასალების მომზადება
5. ადგილობრივი თემის წევრებთან ინტერვიუების ჩატარება
6. ვიდეო რგოლების გადაღება გენდერული თანასწორობის შესახებ
7. თემატური ვიდეოფილმების განხილვა- დისკუსია
8. შემაჯამებელი "თანასწორობის კვირეულის" ჩატარება
თაბახის ფურცლები
ფლიპ-ჩარტები
მარკერები
ტრენერის მომსახურება
თემატური ლიტერატურის შეძენა
ტრენინგზე მგზავრობის ხარჯი
ქაღალდის თემატური სანიშნეების და სტიკერების ბეჭდვა
ბანერის დაბეჭდვა
ადგილობრივი სათემო ორგანიზაციები
სკოლები
კლუბები
პირდაპირი ბენეფიციარები:
დედოფლისწყაროს სკოლების მე-7- მე-9 (საბაზო საფეხურის) მოსწავლეები - 100 მოსწავლე.
ირიბი ბენეფიციარები - დედოფლისწყაროს სხვა სკოლების მოსწავლეები და მათი მშობლები (სოციალური მედიის მომხმარებლები) - 100.
პედაგოგები - 5-6
დედოფლისწყაროს სკოლების მე-7- მე-9 (საბაზო საფეხურის) მოსწავლეები - 100 მოსწავლე.
ირიბი ბენეფიციარები - დედოფლისწყაროს სხვა სკოლების მოსწავლეები (50) და მათი მშობლები (50) (სოციალური მედიის მომხმარებლები) - 100.
პედაგოგები - 5-6
1. მოსწავლეთა დაბალი ჩართულობა, რასაც ავიცილებთ მრავალფეროვანი საინტერესო აქტივობებით.
2. სკოლის მოსწავლეები და ზოგადად საზოგადოება შესაძლოა არ იყვნენ მზად გენდერული თანასწორობის საკითხებზე ღია საუბრებისთვის, რასაც დავძლევთ შემდეგი სტრატეგიებით : პროექტის შინაარსი შეიძლება იყოს ადაპტირებული ან დაწყებული უფრო მარტივი და გაცნობითი ეტაპით, რაც მოსწავლეებს საშუალებას მისცემს შედარებით ნელა მოახდინონ გენდერული საკითხების გაცნობიერება. მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციის მხარდაჭერა გააძლიერებს პროექტის წარმატების შანსებს.
3. სამოქალაქო საზოგადოების და მშობელთა მიერ წინააღმდეგობა.
მშობლებისა და თემის წევრებისთვის საინფორმაციო შეხვედრების ორგანიზება, სადაც გაიგებენ, თუ რატომ არის მნიშვნელოვანი გენდერული თანასწორობის საკითხების განხილვა, რაც დაგვეხმარება მათი მხარდაჭერის მოპოვებაში.
4. სკოლაში რესურსების ნაკლებობა, რასცა დავძლევთ ალტერნატიული რესურსების ან ფართის გამოყოფით.
პროექტის დასრულების შემდეგ ჩვენ გავაგრძელებთ აქტივობებს სხვა მოსწავლეებთან.
სოციალური მედიის კამპანიები, პოსტერები, საინფორმაციო მასალები და ვიქტორინები შეიძლება გახდეს მუდმივი ინსტრუმენტები, რომლებიც სკოლის ყოველდღიურობაში განიხილავენ გენდერული თანასწორობის საკითხებს.
ყოველი წლის ბოლოს დავაორგანიზებთ გენდერული თანასწორობის კვირეულს.
გავაგრძელებთ სხვა საგანმანათლებლო ინიციატივებში მონაწილეობას.
სხვა ინიციატორებისთვის შევძლებთ გამოცდილების გაზიარებას.
გენდერული თანასწორობის პროექტი თინეიჯერებისთვის
მიზანი:
გენდერული სტერეოტიპების შემცირება და თანასწორობის იდეის პოპულარიზაცია
ძირითადი აქტივობები:
• სოციოლოგიური კვლევა სკოლაში
• საინფორმაციო კამპანია სოციალურ მედიაში
• საჯარო შეხვედრები და ტრენინგები თანატოლებთან
• საგანმანათლებლო ვიდეო რგოლები
მოსალოდნელი შედეგები:
- გაზრდილი ცნობიერება
- სტერეოტიპების შემცირება
- თანასწორობის პრინციპების გაცნობიერება
მიზნობრივი ჯგუფი: 13-14 წლის მოზარდები
კომენტარის დამატება