პროექტის ხელმძღვანელის სახელი და გვარი, თანამდებობა
სონა ნამაზოვა. მეცხრე კლასის მოსწავლე
აპლიკანტის დაბადების თარიღი
2009-10-07
აპლიკანტის მისამართი (ფაქტიური)
ბოლნისის რაიონის, სოფელი მუშევანი
მობილური ტელეფონი
577 973233
ელექტრონული ფოსტა
namazova.sona@students.gov.ge
დეტალური ინფორმაცია
პროექტის ხანგრძლივობა
2 თვე
პროექტში ჩართული ყველა პიროვნება, მათი სტატუსი და კონკრეტული მოვალეობები
სონა ნამაზოვა - პროექტის მენეჯერი
ომარ ოსმანოვი-პროექტის კოორდინატორი
მოთხოვნილი თანხა (დოლარი)
450
თანამონაწილეობის თანხა (დოლარი)
50
მიგიღიათ თუ არა უკვე თქვენ ან თქვენი პროექტის სხვა მონაწილეს Initiatives.GE -ს საგრანტო პროგრამის ფარგლებში დაფინანსება
დიახ
როგორ შეიტყვეთ კონკურსის შესახებ
ინტერნეტი
პროექტის მოკლე აღწერა
პროექტის მიზანია პროფესიული განათლების პოპულარიციაზია ახალგაზრდებში, კერძოდ სკოლის მოსწავლეებში. მინდა ჩემი სოფლის და არა მხოლოდ, მაცხოვრებლებმა უფრო მეტი ინფორმაცია მიიღონ პროფესიული განათლების შესახებ, საქართველოში არსებული პროფესიული სასწავლებლებისა და მათი პროგრამების შესახებ. ცნობიერების ამაღლებით კი სოფელში გაჩნდება მეტი დასაქმებული და პერსპექტიული ახალგაზრდა, რაც თავის მხრივ ხელს შეუწყობს ნაადრევი ქორწინების შემცირებას, რაც დღემდე დიდ პრობლემად რჩება აზერბაიჯანულენოვან თემში.
პროექტი განხორციელდება სსიპ ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯავშანიანის საჯარო სკოლის მეცხრე კლასის მოსწავლების მიერ. პროექტი უშუალოდ განხროციელდება ბოლნისში, სოფელ მუშევანში.
პროექტის დასრულების შემდეგ , მოსწავლეებს , თემს, ექნება მეტი ინფორმაცია პროფესიული განათლების შესახებ და შეძლებენ , ინტერესის შესაბამისად, აირჩიო მათთვის სასურველი პროფესია.
მოსალოდნელი შედეგები
პირველ ეტაპზე მოსწავლეები აიმაღლებენ ცოდნას პროფესიული განათლების შესახებ. და ექნებათ წვდომა სხვადასხვა პროფესიული კოლეჯის ვებ-გვერდზე.
პროექტის გრძელვადიანი შედეგი კი იქნება, მეტი მოსწავლის დაინტერესება და სწავლის გაგარძელება პროფესიულ კოლეჯებში .
ის რომ , ჩვენი სოფლიდან თითქმის არავინ აბარებს კოლეჯში, რადგან არ აქვთ ინფორმაცია სწავლების ამ კონკრეტულ მიმართულებაზე.
საჭიროებების/პრობლემის აღწერა
მე ვარ სონა ნამაზოვა, ეროვნებით აზერბაიჯანელი და აზერბაიჯანულენოვანი სკოლის მეცხრეკლასში ვსწავლობ ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯავშანიანის საჯარო სკოლაში . სოფლის მოსახლეობასაც აზერბაიჯანელები შეადგენენ. ჩემი პროექტის მიზანიც ,სწორედ,მათი საჭიროებიდან გამომდინარეობს . პროექტის განხორციელება მსურს პროფესიული განათლების პოპულარიზაციისა და მის შესახებ ცნობიერების ამაღლების მიმართულებით .
მოგახსენებთ , რომ ჩემს თემში დღესაც დგას ნაადრევი ქორწინების პრობლემა. განსაკუთრებით მწვავედ დგას გოგონებში. არის შემთხვევები, როცა ისინი საკუთარი ნებით ქორწინდებიან (დაახლოებით 5%) . თუმცა გაცილებით მეტია ისეთი შემთხვევა, როცა ქორწინდებიან არა იმიტომ , რომ ეს მათი სურვილია , არამედ იმიტომ , რომ მათ არ აქვთ მოტივაცია და ვერ ხედავნენ პერსპექტივას, საკუთარ მომავალს. ეს არის სრული დემოტივაცია. სოფლელში მათი ცხოვრება არაა მარტივი. ქალაქში მცხოვრები ბავშვებისგან განსხვავებით , ისინი მოკლებულნი არიან სკოლისგარეშე აქტივობებსა თუ სპორტულ წრეებს.
ჩემი აზრით, სწორედ , უპერსპექტივობა ,დიდწილად , განაპირობებს ნაადრევი ქორწინების პრობლემას. ვთვლი , რომ მოზარდს, რომელსაც არ აქვს საშუალება, ისწავლოს უნივერსიტეტში(ასეთი ახალგაზრდა კი ძალიან ბევრია ჩვენთან) , არ აქვს სადმე წასასვლელი , იგი ვერც საკუთარი მომავლის პერსპექტივას ხედავს. ერთადერთი გზად კი ისევ ქორწინება რჩება. მე მოვიძე ინფორმაცია სოფელში და აღმოვაჩინე, რომ ჩემი სოფლიდან მხოლოდ ერთი გოგონა სწავლობს მარნეულის პროფესიულ კოლეჯში. მოგახსენებთ , რომ ჩემს თემში დღესაც დგას ნაადრევი ქორწინების პრობლემა. განსაკუთრებით მწვავედ დგას გოგონებში. არის შემთხვევები, როცა ისინი საკუთარი ნებით ქორწინდებიან (დაახლოებით 5%) . თუმცა გაცილებით მეტია ისეთი შემთხვევა, როცა ქორწინდებიან არა იმიტომ , რომ ეს მათი სურვილია , არამედ იმიტომ , რომ მათ არ აქვთ მოტივაცია და ვერ ხედავნენ პერსპექტივას, საკუთარ მომავალს. ეს არის სრული დემოტივაცია. სოფლელში მათი ცხოვრება არაა მარტივი. ქალაქში მცხოვრები ბავშვებისგან განსხვავებით , ისინი მოკლებულნი არიან სკოლისგარეშე აქტივობებსა თუ სპორტულ წრეებს.
ჩემი აზრით, სწორედ , უპერსპექტივობა ,დიდწილად , განაპირობებს ნაადრევი ქორწინების პრობლემას. ვთვლი , რომ მოზარდს, რომელსაც არ აქვს საშუალება, ისწავლოს უნივერსიტეტში(ასეთი ახალგაზრდა კი ძალიან ბევრია ჩვენთან) , არ აქვს სადმე წასასვლელი , იგი ვერც საკუთარი მომავლის პერსპექტივას ხედავს. ერთადერთი გზად კი ისევ ქორწინება რჩება. მე მოვიძე ინფორმაცია სოფელში და აღმოვაჩინე, რომ ჩემი სოფლიდან მხოლოდ ერთი გოგონა სწავლობს მარნეულის პროფესიულ კოლეჯში.
რა ღონისძიებები გატარდება აღნიშნული მიზნის მისაღწევად
თემში პროფესიული განათლების პოპულარიზაციის მიზნით, მე. ჩემს კლასელებთან ერთად , (ჯამში 8 მოსწავლე) მოვიძიებ ინფორმაციას პროფესიული სასწავლებლებისა და მათი პროგრამების შესახებ. მოვამზადებთ პრეზენტაციას. დავბეჭდავთ ორენოვან ფლაერებს , ქართულ და აზერბაიჯანულ ენაზე) , სადაც იქნება მოკლე ინფორმაცია ჩვენი პროექტისა და პროფესიული სასწავლებლების შესახებ. ფლაერებს დავბეჭდავთ სოფლის რიტუალების სახლში. პროექტის პირველ ეტაპზე , შეხვედრას მოვაწყობთ სკოლის დამამთავრებელი კლასის მოსწვალეებთან და მათ მშობლებთან.
პროექტის მეორე ეტაპზე, პროფესიული განათლების შესახებ ინფორმაციას მივაწვდით მეზობელი სოფლის თანატოლებს. გავაცნობთ ჩვენ პროექტს , დავურიგებთ ჩვენ მიერ დაბეჭდილ ფლაერებს. შეხვედრა გაიმართება სოფლის რიტუალების სახლში. მოვიწვევთ ბოლნისის მუიციპალიტეტის სოფელ გეტისა და ძველი ქვეში სკოლის მოსწავლეებს , თითო სკოლიდან 10 მოსწავლე (ჯამში 20 მოსწავლე) .
მოკლედ აღწერეთ გრანტის ფარგლებში მოთხოვნილი ნივთების/მომსახურების/სხვა საჭიროება
პროექტის განსახორციელებლად გვჭირდება ფერადი პრინტერი , რომ დავბეჭდოთ საინფორმაციო ფლაერები. ასევე, საჯანცელარიო ნივთები , პრეზენტაციის ჩასატარებლად.
პროექტის პარტნიორები
სოფლის რიტუალეიბს სახლი .
ვინ არიან პროექტის ბენეფიციარები
პროექტის ბენეფიციარები იქნებიან სკოლის მოსწავლეები, მშობლები. თემი .
ჯავშანიანის საჯარო სკოლიდან ჯამში 30 მოსწავლე და 30 მშობელი.
გეტას საჯარო სკოლიდან 10 ოსწავლე
ძველი ქვეშის საჯარო სკოლიდამ 10 მოსწავლე.
აღნიშნული ბენეფიციარების რაოდენობები ცალ-ცალკე
მოსწავლეები : ჯამში 50 მოსწავლე
30 მოსწავლე
4 პედაგოგი
შესაძლო რისკები, რამაც შეიძლება ხელი შეუშალოს პროექტის წარმატებით განხორციელებას. განსაზღვრეთ მათი თავიდან აცილების გზები
ზამთრის გათვალისწინეით , თოვლის შემთხვევაში, შეიძლება ვერ მოხერხდეს მეზობელი სოფლიდან მოსწავლეების ტრანსპორტირება.
პროექტის მდგრადობა მისი დაფინანსების დასრულების შემდეგ
პროექტის დასრულების შემდეგ , პროექტის ბენეფიციარი მოსწავლეები და მშობლები (ჯამში 50 მოსწავლე, 30 მშობელი ) იქნება ინფორმირებული პროფესიული განათლების შესახებ. ინფორმირებული ადამიანი კი შეიარაღებული ადამიანია. ისინი შეძლენ, მარტივად განსაზღვრონ მომავალი პროფესია და გაუჩნდეთ მომავლის პერსპექტივა.
მე ვარ სონა ნამაზოვა, ეროვნებით აზერბაიჯანელი და აზერბაიჯანულენოვანი სკოლის მეცხრეკლასში ვსწავლობ ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯავშანიანის საჯარო სკოლაში . სოფლისმოსახლეობასაც აზერბაიჯანელები შეადგენენ. ჩემი პროექტის მიზანიც ,სწორედ,მათისაჭიროებიდან გამომდინარეობს . პროექტის განხორციელება მსურს პროფესიული განათლების პოპულარიზაციისა და მის შესახებ ცნობიერების ამაღლების მიმართულებით .
პროექტი არ გამოირჩევა განსაკუთრებული კრეატულობით, თუმცა პროექტში აღწერილი საჭიროებები – ეს მათი რეალობაა. საჯარო სექტორთან თანამშრომლობის შეზღუდვის გამო მოუწიათ საპროექტო აქტივობების გადაწყობა ახალ რეალობაზე.
გუნდი რეალურად მონდომებულია და პროექტის წარმატებით განხორციელება შეუძლიათ.
პროექტის იდეა შეესაბამება კონკურსის მიზნებს
პროექტი პასუხობს ადგილობრივ საჭიროებებს
პროექტის განხორციელება მოიცავს მოსწავლეთა თანამშრომლობას სხვადასხვა სექტორთან
ცირა თ
დეკემბერი 3, 2024 | 11:36 amპროექტი არ გამოირჩევა განსაკუთრებული კრეატულობით, თუმცა პროექტში აღწერილი საჭიროებები – ეს მათი რეალობაა. საჯარო სექტორთან თანამშრომლობის შეზღუდვის გამო მოუწიათ საპროექტო აქტივობების გადაწყობა ახალ რეალობაზე.
გუნდი რეალურად მონდომებულია და პროექტის წარმატებით განხორციელება შეუძლიათ.