ელენე ჯავახიშვილი, სტატუსი: ფიზიკური პირი, მოვალეობები: პროექტის კოორდინატორი
ნინო სვიმონიშვილი, სტატუსი: ფიზიკური პირი, მოვალეობები; პროექტის ხელმძღვანელი
გრეტა ჯავახიშვილი, სტატუსი: ფიზიკური პირი, მოვალეობები: ფინანსისტ ასისტენტი
პროექტის მიზანია ხელი შევუწყოთ სამოქალაქო ჩართულობას ტექნოლოგიების მეშვეობით. სკოლის მოსწავლეები გავხადოთ ინფორმაციული ტექნოლოგიების შესახებ, რაც მათ საშუალებას მისცემს ჩაატარონ კვლევა, გააანალიზონ საზოგადოების საკითხები და შესთავაზონ ტექნოლოგიური გადაწყვეტილებები, რომლებიც სასარგებლო იქნება საზოგადოებისთვის. ასევე სკოლის მოსწავლეებს შეეძლებად გაიგონ მეტი, თუ როგორ შეუძლია ტექნოლოგიას გაუმკლავდეს ადგილობრივ გამოწვევებს, რითაც გააძლიერებენ სამოქალაქო თვითშეგნებას და პასუხისმგებლობას.
ამ პროექტის მოსალოდნელი შედეგია ის, რომ სტუდენტები შეიძენენ პრაქტიკულ უნარებს ტექნოლოგიასა და პრობლემის გადაჭრაში, რომელიც მათ შეუძლიათ გამოიყენონ სოციალური გამოწვევების გადასაჭრელად. კონკრეტული შედეგები მოიცავს: უნარების განვითარებას და გაზრდილ სამოქალაქო ცნობიერებას
განხორციელების გეგმა:
ეს პროექტი განხორციელდება რეგიონის სკოლებში. ამ სესიებს გაუძღვებიან სამოქალაქო განათლების და ტექნოლოგიების ექსპერტები. პროექტი გაგრძელდება ერთი თვის განმავლობაში და ყოველკვირეულად ჩატარდება.
მოკლევადიანი შედეგები:
1. სტუდენტები მიიღებენ ფუნდამენტურ ცოდნას საინფორმაციო ტექნოლოგიებში, ისწავლიან როგორ გამოიყენონ ისეთი ინსტრუმენტები, როგორიცაა მონაცემთა ანალიზის პროგრამული უზრუნველყოფა და პრობლემების გადაჭრის აპლიკაციები. ეს პრაქტიკული ცოდნა აამაღლებს მათ თავდაჯერებულობასა და ტექნოლოგიის გაცნობას, რაც დაეხმარება მათ თავი იგრძნონ მომზადებულად.
2. სახელმძღვანელო სავარჯიშოების საშუალებით, სტუდენტები ივარჯიშებენ სოციალური საკითხების იდენტიფიცირებას, პოტენციური მიზეზების ანალიზს და ტექნოლოგიური გადაწყვეტილებების შემუშავებას. ეს პროცესი გააძლიერებს მათ კრიტიკულ აზროვნებას და ანალიტიკურ უნარებს, ხელს შეუწყობს გამოკითხვისა და კრეატიულობის დამოკიდებულებას პრობლემებისადმი მიდგომისას.
3.მოსწავლეები გახდებიან უფრო გაცნობიერებული იმ საკითხების შესახებ, რომლებიც ეხება მათ თემებს. ისინი უკეთ გაიგებენ, თუ როგორ შეიძლება ტექნოლოგია იყოს ინსტრუმენტი სოციალური სიკეთისთვის .
4.ტრენინგების დროს ჯგუფური მუშაობისას მონაწილეები ივარჯიშებენ გუნდურ მუშაობასზე და კომუნიკაციაზე, რაც აუცილებელია როგორც აკადემიური, ასევე სამოქალაქო წარმატებისთვის. ტექნოლოგიურ პროექტებზე თანატოლებთან თანამშრომლობით, ისინი ჩამოაყალიბებენ ნდობას, პატივისცემას და ლიდერის თვისებებს.
გრძელვადიანი შედეგები:
1. პროექტი მიზნად ისახავს ახალგაზრდების ისეთი თაობის აღზრდას, რომლებიც ფლობენ როგორც ტექნოლოგიურ უნარებს, ასევე ძლიერ სამოქალაქო იდენტობას.
2. პროგრამიდან მიღებული ცოდნით აღჭურვილმა ზოგიერთმა სტუდენტმა შეიძლება წამოიწყოს ან შეუერთდეს ტექნოლოგიებზე ორიენტირებულ სოციალურ პროექტებს მათ თემებში, როგორიცაა ცნობადობის აპლიკაციების შექმნა, ადგილობრივი მხარდაჭერის ქსელების დაწყება ან საზოგადოების მონაცემთა რესურსების განვითარება. ეს მუდმივი ჩართულობა გააძლიერებს სამოქალაქო ღირებულებებს და ხელს შეუწყობს მდგრადი, ტექნოლოგიებზე დაფუძნებული საზოგადოების გაუმჯობესებას.
3. პროექტის წარმატებამ შეიძლება გააჩინოს მსგავსი ინიციატივები სკოლებში ან სხვა საგანმანათლებლო პროგრამებში, რომელიც აფართოებს სამოქალაქო და ტექნოლოგიურ განათლებას რეგიონებში.
4. გაზრდილი დასაქმება და სოციალური წვლილი
1.ბევრ სკოლაში, განსაკუთრებით სოფლად და მცირე რესურსების მქონე რაიონებში, მოსწავლეები ნაკლებად არიან ჩართული ციფრულ განათელბაში. ეს ზღუდავს მათ მომავალ აკადემიურ და კარიერულ შესაძლებლობებს, რაც კიდევ უფრო აფართოებს სოციალურ და ეკონომიკურ უთანასწორობას.
2.საბაზისო ტექნიკური უნარების გარდა, სტუდენტებმა უნდა ისწავლონ როგორ გამოიყენონ ტექნოლოგია, როგორც ინსტრუმენტი რეალურ სამყაროში არსებული პრობლემების გადასაჭრელად.
3.ბევრი ახალგაზრდა გრძნობს თავს მოწყვეტილად სოციალური საკითხებისგან ან თვლის, რომ მათ არ გააჩნიათ არაფერი, რათა მათ საზოგადოებაზე დადებითი გავლენა მოახდინოს.
4.თანამედროვე სამუშაო ძალა სულ უფრო მეტად აფასებს ისეთ უნარებს, როგორიცაა გუნდური მუშაობა, ციფრული წიგნიერება, მონაცემთა ანალიზი და პრობლემების გადაჭრა. სტუდენტები, რომლებსაც არ აქვთ ამ უნარების ადრეული გამოვლენა, არახელსაყრელ მდგომარეობაში არიან სამუშაო ბაზარზე შესვლისას, რაც ზღუდავს მათ დასაქმებას და მათ უნარს მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანონ საზოგადოებაში.
1. ტექნოლოგიის სემინარები
მიზანი: ჩამოაყალიბოს სტუდენტების ძირითადი უნარები ტექნოლოგიაში, მათ შორის კვლევის ტექნიკის, მონაცემთა ანალიზისა და პრობლემების გადაჭრის ციფრული ინსტრუმენტების გამოყენებით.
ეს იქნება ინტერაქტიული, პრაქტიკული სესიები, რომლებიც მოიცავს საბაზისო პროგრამირებას. ეს სემინარები ასევე მოიცავს რეალურ სამყაროს მაგალითებს, წაახალისებს სტუდენტებს იფიქრონ იმაზე, თუ როგორ შეუძლია ტექნოლოგიას გადაჭრას სოციალური საკითხები.
ადგილმდებარეობა: ტექნოპარკი, რომლებიც აღჭურვილია კომპიუტერული ინვენტარით.
ხანგრძლივობა: ყოველკვირეული სესიები ერთი თვის განმავლობაში, თითოეული სესია გრძელდება 1-2 საათი.
2. სამოქალაქო ცნობიერების და პრობლემის გადაჭრის სემინარები
მიზანი: მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლება ადგილობრივი საზოგადოების გამოწვევების შესახებ და ხელი შეუწყოს კრიტიკულ აზროვნებას იმის შესახებ, თუ როგორ შეუძლიათ გამოიყენონ ტექნოლოგია ამ საკითხების გადასაჭრელად.
შინაარსი: დისკუსიები სამოქალაქო პასუხისმგებლობაზე, ადგილობრივ გამოწვევებზე და თემის პრობლემების ტექნიკურად ორიენტირებული გადაწყვეტების შემთხვევის შესწავლა. მოსწავლეები გააანალიზებენ ისეთ საკითხებს, როგორიცაა გარემოსდაცვითი მდგრადობა, საზოგადოებრივი ჯანმრთელობა და სოციალური უთანასწორობა, მიიღებენ ინფორმაციას იმის შესახებ, თუ როგორ კვეთს ტექნოლოგია სამოქალაქო საჭიროებებს.
ადგილმდებარეობა: ტექნოპარკი, რომლებიც აღჭურვილია კომპიუტერული ინვენტარით.
ხანგრძლივობა: ყოველკვირეული სესიები ერთი თვის განმავლობაში, თითოეული სესია გრძელდება 1-2 საათი.
3. პრეზენტაციების წარდგენა
მიზანი: მოსწავლეთა მიღწევების პრეზენტაცია, საზოგადოების ჩართულობის წახალისება და ადგილობრივი დაინტერესებული მხარეების წინაშე მათი მუშაობის ჩვენება.
შინაარსი: ღონისძიება, სადაც სკოლი მოსწავლეები წარმოადგენენ თავიანთ პროექტებს, განმარტავენ მათ მიერ განხილულ სოციალურ საკითხებს და მათ მიერ შემოთავაზებულ ტექნიკურ გადაწყვეტილებებს.
ადგილმდებარეობა: ტექნოპარკი, რომლებიც აღჭურვილია კომპიუტერული ინვენტარით.
ხანგრძლივობა: პროგრამის დასასრულს, დაახლოებით ერთი თვე პროექტის დაწყებიდან.
1. ჩვენ გვჭირდება ძირითადი ტექნოლოგიური აღჭურვილობა, მათ შორის პროექტორი, რათა ხელი შევუწყოთ ტრენერებს ვიზუალურად წამოადგინონ პრეზენტაციები .
2. გვჭირდება, ასევე პრინტერი საგანმანათლებლო ბროშურების, სასწავლო სახელმძღვანელოების დასაბეჭდად, რომლებიც დაკავშირებულია სამოქალაქო ჩართულობასთან, ტექნოლოგიურ ინსტრუმენტებთან და პროექტის თემებთან.
3. საკომუნიკაციო ხარჯები
ვგეგმავთ ვაწარმოოთ თანამშრომლობა ახმეტის ტექნოპარკთან, რომელიც დაგვეხმარება ერთი თვის განმავლობაში სივრცის გამოსაყოფად. ასევე მათ აქვთ ტექნოლოგიური ფაბლაბი, სადაც შევძლებთ გავაცნოთ ახალგაზრდებს, ახლაგაზრდების მიერ შექმნილი მოწყობილობები, რომლებიც თვითონ, ტექნოპარკის დახმარებით შექმნეს და გავუზიაროთ ის შესაძლებლობები რასაც ტექნოპარკი ყველა ასაკის ადამიანს სთავაზობს, რომ განავითარონ მათ იდეები და წამოიწყონ თავისი სტარტაპი. ასევე ტექნოპარს აქვს ტექნოლოგიურად უზრუნველყოფილი სივრცე, ფაბლაბი, სადაცაა: კოპიუტერები, დანადგარები და ა.შ. ეს დაგვეხმარება, რომ თავისუფლათ და რაიმე შეფერხების გარეშე შევძლოთ ტრენინგების ჩატარება და სააბოლო დემო დღეზე მონაწილეებმა წარმოადგინონ პროექტები და გაუზიარონ იდეები თანატოლებს და დამსწრე საზოგადოებას.
სკოლის მოსწავლეები (10-15 მოსწავლე)
ამ პროექტით სარგებლობის ძირითადი ჯგუფი იქნება 13-18 წლის სკოლის მოსწავლეები, შერჩეული რეგიონების სკოლებიდან. ეს სტუდენტები შეიძენენ ტექნოლოგიურ უნარებს, შეისწავლიან სამოქალაქო ჩართულობას და განუვითარდებათ პრობლემების გადაჭრის უნარები, რაც მათ ამზადებს მომავალი აკადემიური და კარიერული შესაძლებლობებისთვის.
სკოლის მოსწავლეები - 10-15
რისკები და გადაჭრის გზები
1. ახალგაზრდებში პროექტის მიმართ ინტერესის ან ინფორმირებულობის ნაკლებობა.
გადაჭრის გზა: განვახორციელებთ მიზანმიმართულ საინფორმაციო შეხვედრებს და შევსთავაზებთ საინტერესო, პრაქტიკულ აქტივობებს მონაწილეების მოსაზიდად.
2. ტექნოლოგიური ბარიერები: შეზღუდული წვდომა ტექნოლოგიაზე და ინტერნეტთან დაკავშირება მონაწილეები ს.
გადაჭრის გზა: შეხვედრებს და სემინარებს ჩავატარებთ ისეთ გარემოში სადაც იქნება ინტერნეტი და შეხვედრისთვის საჭირო ინვენტარი
1. შევაგროვებთ უკუკავშირს მონაწილეებისგან გამოკითხვების მეშვეობით, რათა შევაფასოთ მათი კმაყოფილება პროექტთან დაკავშირებით
2. თვალყურს ვადევნებთ მონაწილეთა მიერ სემინარების დროს შემუშავებული კრეატიული პროექტებისა და ინოვაციური იდეების რაოდენობასა და ხარისხს
3. შევაფასებთ მონაწილეთა ინფორმირებულობის ზრდას სხვადასხვა კარიერული გზებისა და პროფესიების შესახებ პროექტამდე და შემდგომ გამოკითხვებში.
4.თვალყურს ვადევნებთ მონაწილეთა დასაქმების სტატუსს პროექტის დასრულების შემდეგ, სტაჟირებისა და სამუშაო ადგილის ჩათვლით.
5. მდგრადი ჩართულობა: პროექტის ხანგრძლივობის მიღმა მონაწილეთა მუდმივი ჩართულობის მონიტორინგი შემოქმედებით და ინოვაციურ აქტივობებში.
პროექტის მიზანია ხელი შევუწყოთ სამოქალაქო ჩართულობას ტექნოლოგიების მეშვეობით. სკოლის მოსწავლეები გავხადოთ ინფორმაციული ტექნოლოგიების შესახებ, რაც მათ საშუალებას მისცემს ჩაატარონ კვლევა, გააანალიზონ საზოგადოების საკითხები და შესთავაზონ ტექნოლოგიური გადაწყვეტილებები, რომლებიც სასარგებლო იქნება საზოგადოებისთვის. ასევე სკოლის მოსწავლეებს შეეძლებად გაიგონ მეტი, თუ როგორ შეუძლია ტექნოლოგიას გაუმკლავდეს ადგილობრივ გამოწვევებს, რითაც გააძლიერებს სამოქალაქო თვითშეგნებას და პასუხისმგებლობას.
კომენტარის დასამატებლად აუცილებელია ავტორიზაცია.
Tina Sibasvili
დეკემბერი 4, 2024 | 4:13 pmპროექტის განხორციელება დაფუძნებულია ძირითადად ახმეტის ტექნოპარკის ბაზაზე. არ ვუწევ პროექტს დაფინანსების რეკომენდაციას