მე ჯემუკა ოგანიშვილი, ციცი ჩინჩალაძე(აქტიური მოსწავლე), ანა პაპაშვილი(მასწავლებელი, კორდინატორი),სკოლის დირექტორი ლალი შიხიაშვილი, ლელა მარკოზაშვილი(მასწავლებელი),ლელა მინაძე (მასწავლებელი, თინათინ დოკვაძე ( დამრიგებელი და სპორტის მასწავოებელი), გია დემეტრაშვილი(სპორტის მასწავლებელი)
ახალგაზრდებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია, მათი ფიზიკური, ფსიქიკური და სოციალური ჯანმრთელობის გაუმჯობესების ხელშეწყობა, რაც უზრუნველყოფს ცხოვრების ხარისხის გაუმჯობესებას და დაავადებების პრევენციას.
კონკრეტული მიზნები:
1. ინფორმირებულობის გაზრდა:
• ახალგაზრდების ცოდნის ამაღლება ჯანსაღი კვების, რეგულარული ფიზიკური აქტივობის და სტრესის მართვის მნიშვნელობაზე.
2. პრაქტიკული ჩვევების გამომუშავება:
• ისეთი ჩვევების განვითარება, რომლებიც ხელს შეუწყობს ჯანმრთელობას, მაგალითად: სწორი კვება, დღის რეჟიმის დაცვა და ფიზიკური ვარჯიშის რეგულარობა.
3. მოტივაციის შექმნა:
• ახალგაზრდების წახალისება ჯანსაღი არჩევანის გაკეთებაში მათი ყოველდღიური ცხოვრების სტილის ფორმირებისთვის.
4. სოციალური ჩართულობა:
• ჯანსაღი ცხოვრების წესის მხარდამჭერი აქტივობების გზით ახალგაზრდების სოციალიზაციისა და გუნდური სულისკვეთების გაძლიერება.
მოკლევადიანი შედეგები:
1. ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესება:
• სკოლის ეზოში ღია ფრენბურთის მოედანი სრულად მოეწყობა და გახდება ფუნქციური.
• შეძენილი იქნება ფრენბურთის თამაშისთვის აუცილებელი ინვენტარი (ბურთები, ბადე, ფორმები).
2. აქტივობების განხორციელება:
• ფრენბურთის სასკოლო ჩემპიონატები ჩატარდება, რაც გაზრდის მოსწავლეების ჩართულობას სპორტში.
• მოწვეული სტუმრებისა და ტრენერების დახმარებით განხორციელდება სემინარები და საგანმანათლებლო აქტივობები ჯანსაღი ცხოვრების წესზე.
3. მოზარდების ჩართულობა:
• გაიზრდება მოსწავლეების რაოდენობა, რომლებიც რეგულარულად დაკავდებიან სპორტული აქტივობებით.
• ფრენბურთის თამაშით დაინტერესდება უფრო მეტი მოზარდი, რაც ხელს შეუწყობს სპორტის პოპულარობას სკოლაში.
4. ჯანსაღი ჩვევების დამკვიდრება:
• პროექტის ფარგლებში მოზარდები უკეთ გაეცნობიან ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობას და დაიწყებენ ჩვევების ჩამოყალიბებას.
გრძელვადიანი შედეგები:
1. მდგრადი სპორტული ინფრასტრუქტურა:
• ღია ფრენბურთის მოედანი და შეძენილი ინვენტარი წლების განმავლობაში გამოიყენება სკოლის სპორტული აქტივობებისთვის.
• მოედანი გახდება სკოლაში სპორტის მთავარი ცენტრი და გამოყენებული იქნება სხვა აქტივობებისთვისაც.
2. ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრება:
• მოსწავლეების ფიზიკური აქტივობის დონის ზრდა დადებითად აისახება მათ ჯანმრთელობაზე, ფსიქიკურ სტაბილურობასა და აკადემიურ წარმატებაზე.
• ჯანსაღი ცხოვრების წესი უფრო პოპულარული გახდება სკოლაში, რაც გავლენას მოახდენს მომავალი თაობების ჩვევებზე.
3. სპორტის პოპულარიზაცია:
• ფრენბურთი და სხვა სპორტული აქტივობები გახდება მოსწავლეების დასვენებისა და სოციალური ურთიერთობების ნაწილი.
• სკოლა მომავალში შეძლებს დამატებითი სპორტული ღონისძიებების ორგანიზებას, რაც გაზრდის მოსწავლეთა ჩართულობას.
4. სოციალური ურთიერთობების გაძლიერება:
• გუნდური სპორტის პრაქტიკა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს ერთმანეთთან ურთიერთობის გაუმჯობესებაში და გუნდური მუშაობის უნარების განვითარებაში.
• გაიზრდება ერთიანობისა და თანადგომის გრძნობა სკოლის საზოგადოებაში.
5. პროფესიული ინსპირაცია:
• გარკვეულ მოსწავლეებს შეიძლება გაუჩნდეთ ინტერესი პროფესიონალურ სპორტში ჩართვის ან ცხოვრების წესად სპორტის არჩევის მიმართ.
აქტუალური პრობლემები:
1. არააქტიური ცხოვრების წესი ახალგაზრდებში:
• სკოლაში ჯანსაღი ცხოვრების წესი ნაკლებად პოპულარულია.
• მოზარდების უმრავლესობა თავისუფალ დროს ნაკლებად უთმობს სპორტულ აქტივობებს, რაც ხელს უწყობს დაბალ ფიზიკურ აქტივობასა და ჯანმრთელობის პრობლემების განვითარებას (მაგ., წონაში მომატება, სტრესი და დაქვეითებული ენერგია).
2. ფრენბურთის დახურული დარბაზის მდგომარეობა:
• არსებული სპორტული დარბაზი დაბალჭერიანია და არ აკმაყოფილებს ფრენბურთის თამაშისთვის საჭირო სტანდარტებს.
• დარბაზი ამორტიზებულია და არ არის კომფორტული რეგულარული ვარჯიშებისა და შეჯიბრებების გასამართად, რაც ზღუდავს მოსწავლეების სპორტში ჩართულობას.
3. საკმარისი ინფრასტრუქტურის არარსებობა:
• სკოლას არ აქვს ღია სპორტული მოედანი, რომელიც ახალგაზრდებს მიცემდა შესაძლებლობას, უფრო აქტიურად ჩართულიყვნენ სპორტულ აქტივობებში.
• ინვენტარის ნაკლებობა (ფრენბურთის ბადე, ბურთები და სხვა საჭირო მასალები) დამატებით აფერხებს ვარჯიშების ორგანიზებას.
პროექტის საჭიროებები:
1. ღია სპორტული სივრცის შექმნა:
• საჭირო ხდება სკოლის ეზოში ღია ფრენბურთის მოედნის მოწყობა, რაც საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს, მიიღონ მონაწილეობა სპორტულ აქტივობებში კომფორტულ გარემოში.
• ღია მოედანი უზრუნველყოფს მოსწავლეთა რეგულარულ ჩართულობას ვარჯიშებსა და შეჯიბრებებში, ამავდროულად ხელს შეუწყობს სოციალურ აქტივობებს.
2. სპორტული ინვენტარის შეძენა:
• ფრენბურთის ბურთები, ბადე, მოთამაშეების ფორმები და სხვა საჭირო ინვენტარი პროექტის განუყოფელი ნაწილია.
• ხარისხიანი ინვენტარი აუცილებელია, რათა ბავშვებმა თამაშისა და ვარჯიშის დროს მიიღონ სასიამოვნო გამოცდილება.
3. ახალგაზრდების მოტივაციის ამაღლება:
• საჭიროა ისეთი ღონისძიებების ორგანიზება (მაგ., ჩემპიონატები, შეხვედრები სტუმრებთან), რომლებიც გაზრდის მოზარდების დაინტერესებას სპორტით და ჯანსაღი ცხოვრების წესით.
• ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის შესახებ ცნობიერების ამაღლება (სპეციალური სემინარებით და აქტივობებით).
4. სოციალური ურთიერთობების გაძლიერება:
• ახალი სპორტული სივრცე ხელს შეუწყობს ბავშვებს არა მხოლოდ ფიზიკური ფორმის გაუმჯობესებაში, არამედ გუნდური მუშაობისა და სოციალური კავშირების განვითარებაში.
მოსალოდნელი სარგებელი:
• პრობლემური სპორტული ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესება.
• მოსწავლეების ფიზიკური აქტივობის დონის ამაღლება.
• ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრება, რაც დადებითად აისახება მოსწავლეების ჯანმრთელობაზე და საერთო კეთილდღეობაზე.
• სკოლის სპორტული ცხოვრების გაცოცხლება და მოზარდების ჩართულობის ზრდა.
1. ინფრასტრუქტურის განვითარება
• ღია ფრენბურთის მოედნის მოწყობა:
• არსებული სივრცის შეფასება და მოედნისთვის ადგილის შერჩევა.
• საჭირო მასალების (მოედნის ნიშნულები, ბადე, სვეტები) შეძენა და მონტაჟი.
• მოედნის კეთილმოწყობა (საჭიროების შემთხვევაში, მოედნის გრუნტის გასწორება ან ზედაპირის გაუმჯობესება).
2. სპორტული ინვენტარის შეძენა
• ფრენბურთის ბადეების, ბურთებისა და საჭირო აქსესუარების შესყიდვა.
• მოთამაშეების ფორმებისა და სხვა აუცილებელი ინვენტარის შეძენა ჩემპიონატებისთვის.
3. სასკოლო ჩემპიონატების ორგანიზება
• ჩემპიონატების გრაფიკის შედგენა:
• მოსწავლეების გუნდების ფორმირება ასაკობრივი კატეგორიების მიხედვით.
• გუნდების რეგისტრაციის ორგანიზება.
• ტურნირის რეგლამენტის მომზადება:
• თამაშის წესების დადგენა და სამართლიანი მსაჯობის უზრუნველყოფა.
• პრიზების გადაცემა:
• გამარჯვებული და მონაწილე გუნდებისთვის სერტიფიკატებისა და მცირე საჩუქრების გადაცემა.
4. საგანმანათლებლო შეხვედრები და სემინარები
• სტუმრების მოწვევა:
• ცნობილ სპორტსმენებთან, ექიმებთან და მწვრთნელებთან შეხვედრების ორგანიზება.
• მათი გამოცდილების გაზიარება ჯანსაღი ცხოვრების წესის, რეგულარული ვარჯიშის და სპორტული მოტივაციის შესახებ.
• სემინარები ჯანსაღი კვების შესახებ:
• კვების ექსპერტების მოწვევა და მათთან შეხვედრები.
• მარტივი რჩევების მიცემა სწორი კვებისა და ენერგიის მართვისთვის.
5. სოციალური და გუნდური აქტივობების განვითარება
• „ჯანსაღი ცხოვრების დღე“ სკოლის ეზოში:
• სპორტული თამაშებისა და მეგობრული შეჯიბრებების ჩატარება.
• საინფორმაციო კუთხეების მოწყობა ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ.
• მეგობრული მატჩები სხვა სკოლებთან:
• ურთიერთთანამშრომლობა მეზობელ სკოლებთან ფრენბურთის მეგობრული ტურნირების გასამართად.
6. სოციალური კამპანიის წარმოება
• სკოლის შიგნით ცნობიერების ამაღლება:
• პლაკატების, ბროშურების და საინფორმაციო მასალების განთავსება ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაციისთვის.
• სოციალური ქსელების გამოყენება:
• პროექტის აქტივობების შესახებ პოსტების და ვიდეოების გაზიარება.
• ჩელენჯების ორგანიზება (მაგ., „ფრენბურთი ჯანსაღი არჩევანია“).
7. მონაწილეთა ჩართულობის მუდმივი მონიტორინგი და მოტივაცია
• შეხვედრები გუნდებთან:
• ჩემპიონატების დასრულების შემდეგ მოსწავლეებთან და გუნდებთან რეგულარული შეხვედრების ორგანიზება მათი ჩართულობის შესანარჩუნებლად.
• პროექტის შედეგების შეფასება:
• მონაწილეების უკუკავშირის შეგროვება და შემდეგი აქტივობების დაგეგმვა.
საინტერესო დამატებები:
• ვიქტორინა ჯანსაღი ცხოვრების წესზე (სპორტისა და კვების თემატიკაზე).
• ჯილდოს მინიჭება „ჯანსაღი ცხოვრების ელჩი“ ყველაზე აქტიური მოსწავლისთვის.
1. ღია ფრენბურთის მოედნის მოწყობა
• მასალები და ინვენტარი:
• მოედნის დასანიშნი ხაზები.
• ბადე და ბადის სვეტები.
• მოედნის ზედაპირის გასასწორებელი ან გასამაგრებელი მასალები (საჭიროების მიხედვით).
2. სპორტული ინვენტარის შეძენა
• ფრენბურთის ბურთები (რამდენიმე ერთეული).
• გუნდური ფორმები (საჭიროების შესაბამისად).
• დამატებითი აქსესუარები, რაც ხელს შეუწყობს ჩემპიონატების გამართულად ჩატარებას.
3. სასკოლო ჩემპიონატების ორგანიზება
• პრიზები და სერტიფიკატები გამარჯვებული და მონაწილე გუნდებისთვის.
• თამაშის დროს საჭირო აღჭურვილობა (მაგ., ქულების დაფა).
4. საგანმანათლებლო სემინარებისა და შეხვედრების ორგანიზება
• სტუმრების (სპორტსმენები, ექიმები, ტრენერები) მოწვევა და მათი ტრანსპორტირების ხარჯები.
• სემინარებისთვის საჭირო მასალები (სათანადო პრეზენტაციისთვის).
5. პროექტის პოპულარიზაცია
• საინფორმაციო მასალები (პლაკატები, ბროშურები).
• სოციალური ქსელებისთვის მოკლე ვიდეოების ან პოსტების გადაღება.
პროექტის პარტნიორები და მათი მხარდაჭერა
1. სკოლის თვითმმართველობა (ჩემი ხელმძღვანელობით, მე გახლავართ თვითმართველობის თავჯდომარე ):
• როლი: პროექტის დაგეგმვისა და განხორციელების კოორდინაცია.
• მხარდაჭერა:
• მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა.
• ღონისძიებების ორგანიზებაში მხარდაჭერა (ჩემპიონატების დაგეგმვა, გუნდების ფორმირება).
• კომუნიკაცია სხვა კლუბებთან და სკოლის ადმინისტრაციასთან.
2. სკოლის სხვადასხვა კლუბები:
• სამოქალაქო კლუბი:
• მოსწავლეებისთვის ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის გაცნობა.
• სემინარებისა და დისკუსიების ორგანიზებაში მონაწილეობა.
• გლოუს კლუბი:
• გოგონების სპორტულ აქტივობებში მონაწილეობის წახალისება.
• გენდერული თანასწორობის პრინციპების დაცვა ჩემპიონატებსა და ვარჯიშებში.
• ეკოსკოლა:
• პროექტის ეკომეგობრულობის უზრუნველყოფა (მაგ., მოედნის მოწყობისას ნარჩენების შემცირება).
• ეკოაქტივობების დაკავშირება სპორტულ ღონისძიებებთან (მაგ., დასუფთავების აქცია ჩემპიონატების წინ).
• ქელფინგ ჰენდის კლუბი:
• სოციალური აქტივობების ორგანიზება პროექტის ფარგლებში.
• ჩემპიონატებისა და სემინარების დროს მოხალისეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა.
3. სკოლის ადმინისტრაცია:
• როლი: პროექტის ზოგადი მენეჯმენტი და მხარდაჭერა.
• მხარდაჭერა:
• პროექტისთვის საჭირო ინფრასტრუქტურის გამოყოფა (ეზოს სივრცე და სემინარებისთვის ოთახები).
• აქტივობების ლოგისტიკური მხარდაჭერა.
4. სოფლის გამგეობა:
• როლი: ორგანიზაციული მხარდაჭერა.
• მხარდაჭერა:
• პროექტში სოფლის ახალგაზრდების ჩართულობის წახალისება.
• ღონისძიებების პოპულარიზაცია ადგილობრივ დონეზე.
5. მოწვეული სტუმრები (სპორტსმენები, ექიმები):
• როლი: ახალგაზრდებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობის გაზიარება.
• მხარდაჭერა:
• სემინარებისა და ვორქშოფების ჩატარება ჯანსაღი ცხოვრების, სწორი კვების და სპორტის მნიშვნელობაზე.
• მოტივაციის გაზრდა მათი გამოცდილების გაზიარებით.
პირდაპირი ბენეფიციარები:
სკოლის მოსწავლეები:
• მოსარგებლეთა რაოდენობა: 12წლის ზემოთ (7კლასიდან ზევით) მოსწავლეები (დაახლოებით 180 მოსწავლე).
მასწავლებლები-20 პირი
არაპირდაპირი ბენეფიციარები:სხვა სკოლების მოსწავლეები და გუნდი:
• მოსარგებლეთა რაოდენობა: 50ადამიანი (მეგობრული მატჩებისა და აქტივობების ფარგლებში).
სკოლის კურს დამთავრებულები - 50 პირი
საერთო რაოდენობა: დახლოებით 300 პირი
ჩვენი სკოლის მოსწავლები-180 პირი
მეგობარი სკოლის - 50 მოსწავლე
მასეავლებლები-20
სკოლის კურს დამთავრებულები - 50
სულ-300პირი
მათშორის მოცემულ 300 პირში ვინც ისარგებპებს ფრენბურთის მოედნით შედის დახლობით 50 ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლები, ასევე ჩვენი სკოლის 50%ს შეადგენს 2008 წლის ომის შედეგათ, გადმოსახლებული მოსწავლეები.
1. ბიუჯეტური შეზღუდვები
• პროექტისათვის საჭირო თანხების არარსებობა ან არასაკმარისი დაფინანსება, რაც შეიძლება შეაფერხოს ინფრასტრუქტურის მოწყობა და აქტივობების ჩატარება.
2. ამინდის პირობები
• ცუდი ამინდი (წვიმა, ძლიერი ქარი), რაც შეიძლება გამოიწვიოს ღია სპორტული ღონისძიებების გაუქმება ან გადატანა.
3. მოსწავლეთა დაბალი ჩართულობა
• მოსწავლეების ნაკლები ინტერესი სპორტული აქტივობებისადმი, რის შედეგადაც პროექტში მათი მონაწილეობა არ იქნება საკმარისი.
4. არასაკმარისი მხარდაჭერა კლუბებისგან
• სკოლის კლუბების ან სხვა სტრუქტურების მხრიდან მხარდაჭერის ნაკლებობა და აქტივობებში მათი დაბალი ჩართულობა.
1. ინფრასტრუქტურის შენარჩუნება და გაშენება
• პროექტის ფარგლებში შექმნილი ღია ფრენბურთის მოედანი და სპორტული ინვენტარი მომავალშიც გამოიყენება. სკოლის ადმინისტრაცია პასუხისმგებელი იქნება მოედნის გამართვასა და შემდგომი მოვლაზე.
• სკოლის თვითმმართველობა და კლუბები განაგრძობენ მოედნის გამოყენებას სხვადასხვა აქტივობებში, რაც უზრუნველყოფს მისი სარგებლობას წლები განმავლობაში.
2. განათლებისა და ჯანსაღი ცხოვრების წესის შემდგომი პოპულარიზაცია
• სკოლის მასწავლებლები და კლუბების წევრები განაგრძობენ ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაციას სპორტულ აქტივობებზე, სემინარებსა და ვორქშოფებში, რაც მოხდება როგორც რეგულარული კლასის დროს, ისე გასართობ და სოციალურ ღონისძიებებში.
• მომავალშიც ორგანიზებულდება სპორტული ჩემპიონატები და თამაშები სხვა სკოლებთან, რაც ხელს შეუწყობს ახალგაზრდებში ჯანმრთელი ცხოვრების სტილის შენარჩუნებას.
3. კლუბების და სკოლის თვითმმართველობის აქტიური როლი
• სკოლის კლუბები, მათ შორის სამოქალაქო კლუბი, გლოუს კლუბი, ეკოსკოლა და ქელფინგ ჰენდის კლუბი, განაგრძობენ პროექტში მონაწილე ბავშვების ჩართულობას და აქტივობების ორგანიზებას.
• სკოლის თვითმმართველობა, როგორც პროექტის ლიდერი, უზრუნველყოფს ახალგაზრდების მონაწილეობას სხვადასხვა სპორტულ და საზოგადოებრივ აქტივობებში, რაც ხელს შეუწყობს სკოლაში და სოფელში ჯანსაღი ცხოვრების წესის კულტურის გამყარებას.
4. მხარდაჭერა ადგილობრივი საზოგადოებისა და მერიისგან
• პროექტის დასრულების შემდეგაც შეინარჩუნება კავშირი ადგილობრივ ხელისუფლებასთან, რომელიც უზრუნველყოფს საჭირო მხარდაჭერას და შესაძლოა სხვა რესურსების მოძიებაში დახმარებას.
• ადგილობრივი ბიზნესი და სხვა ორგანიზაციები შესაძლოა კიდევ უფრო აქტიურად ჩაერთონ პროექტის განვითარებაში (დონაციები, ღონისძიებების მხარდაჭერა).
5. ინსტრუმენტებისა და რესურსების სწორად გამოყენება
• ახალი სპორტული ინვენტარი, რომელიც შეიძინდება პროექტის ფარგლებში, შეინარჩუნებს თავის ფუნქციას და მოხდება მისი რეგულარული ტექნიკური შემოწმება.
• სკოლის ადმინისტრაცია მომავალშიც გააგრძელებს ინვენტარის სწორად შენახვას, რათა იგი გრძელვადიან პერსპექტივაში იყოს ხელმისაწვდომი ყველასათვის.
პროექტის მიზანია ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია ახალგაზრდებში სპორტული აქტივობების გზით. პროექტი ითვალისწინებს სკოლის ეზოში ღია ფრენბურთის მოედნის მოწყობას, სასკოლო ჩემპიონატების ორგანიზებას, სპორტული ინვენტარის შეძენას და საგანმანათლებლო შეხვედრების ჩატარებას სპორტის და ჯანმრთელობის ექსპერტებთან.
Tetritskaro Municipality, Lower Kartli, Georgia
კომენტარის დასამატებლად აუცილებელია ავტორიზაცია.
ცირა თ
დეკემბერი 3, 2024 | 11:41 amპროექტს ვერ გავუწევ რეკომენდაციას, რადგან მთავარი აქტივობა სკოლის ეზოში სპორტული მოედნის რეაბილიტაციაა და ამ ეტაპზე ვერ ემთხვევა პროგრამის მიზნებს.
შევთავაზე კორექტირება, თუმცა ვერ მიახერხეს სკოლის გარდა ალტერნატიული ადგილებით ჩანაცვლება.
ეს რომც მოეხერხწბინათ, დაგეგმილი აქტივობებით ვერ მიიღწევა დასახული მიზნები.