თინათინ იმნაძე - ტრენერი
ხათუნა ჩხაიძე - დიზაინერი
გვანცა გელოვანი - წამყვანი
მარიამ კვიტაიშვილი - დიზაინერი
პროექტი 4 თვის განმავლობაში გატარდება, და მისი ეფექტურობა შემოწმდება გამოკითხვებისა და შეფასების საშუალებით, რომელიც თავდაპირველად ჩატარდება პროექტამდე და ისევ დასრულების შემდეგ, რათა გაანალიზდეს, რამდენად გაიზარდა მონაწილეთა ცოდნა და დაინტერესება ევროატლანტიკური ინტეგრაციის საკითხებთან დაკავშირებით
ცნობიერების ამაღლება: პროექტის განხორციელების შემდეგ მონაწილეთა შორის გაიაზრება ევროატლანტიკური ინტეგრაციის მნიშვნელობა და მისი გრძელვადიანი ეფექტები საქართველოსთვის. მობილიზებული მოსწავლეები, მასწავლებლები და მშობლები მიიღებენ უფრო ღრმა და ეფექტურ ცოდნას საქართველოს ევროპის და ატლანტიკური ორგანიზაციების ინტეგრაციის გზაზე.
ინფორმაციის გავრცელება: პროექტის სხვადასხვა აქტივობები, როგორიცაა ტრენინგები, გამოკითხვები, თამაშები და სტიკერები/ბუკლეტები, ხელს შეუწყობს უფრო ფართო საზოგადოების ინფორმირებულობას იმაზე, თუ რა დადებით ზეგავლენას ახდენს საქართველოზე.
მომდევნო აქტივობების წახალისება: მოკლევადიანი შედეგის სახით პროექტის მონაწილეები გააფართოებენ საკითხთან დაკავშირებით საკუთარ ცოდნას, რაც გამოიწვევს მომავალში მსგავსი ინიციატივების მხარდაჭერას.
გრძელვადიანი შედეგები:
ახალი თაობის ინფორმირებული მოქალაქეები: ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი გრძელვადიანი შედეგი იქნება ინფორმირებული, კრიტიკულად მოაზროვნე ახალგაზრდები, მასწავლებლები და მშობლები, რომლებიც უკეთ ხვდებიან ევროატლანტიკური ინტეგრაციის პროცესს და მის მნიშვნელობას საქართველოსთვის.
დროებითი ბარიერული შემცირება: გრძელვადიან პერიოდში, პროექტი ხელს შეუწყობს სტერეოტიპების და არასწორი ინფორმაციის შემცირებას, ბენეფიციარების უფრო ფართო მხარდაჭერას ევროატლანტიკური ინტეგრაციის პროცესში.
მომავლის ინიციატივების გაძლიერება: გრძელვადიანი შედეგი იქნება ის, რომ პროექტის მონაწილეები, რომლებიც უფრო მეტად არიან ჩართული ევროატლანტიკური ინტეგრაციის თემებში, შემდგომში სხვა პროექტებში და ინიციატივებში აქტიურად მიიღებენ მონაწილეობას.
სამოქალაქო საზოგადოების გაძლიერება: ამ პროექტის განხორციელება ხელს შეუწყობს სამოქალაქო საზოგადოების გაძლიერებას, სადაც ადამიანებს ექნებათ საჭირო ცოდნა და უნარები, რათა უკეთ გადალახონ მსოფლიო ცვლილებები და გაუმკლავდნენ საერთაშორისო გამოწვევებს.
საქართველოში ევროატლანტიკური ინტეგრაციის საკითხი კვლავ ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი, თუმცა საკმაოდ კომპლექსური თემა რჩება, რომლის შესახებ ცნობიერება და ცოდნა საზოგადოებაში არ არის საკმარისი და გარკვეული პრეცედენტები პრობლემურ ასპექტებს აჩენს.
ცნობიერების ნაკლებობა: ბევრ მოქალაქეს, განსაკუთრებით ახალგაზრდებს, მასწავლებლებსა და მშობლებს, არ აქვთ სრულყოფილი ინფორმაცია იმის შესახებ, თუ რას გულისხმობს ევროატლანტიკური ინტეგრაცია, რა სარგებელი მოაქვს საქართველოსა და მის მოქალაქეებისთვის, თუ რა გამოწვევების წინაშე ვდგავართ ამ პროცესში. ეს ცოდნის ნაკლებობა განაპირობებს სუბიექტურ და ხშირად არასწორ პოზიციებს, რაც ართულებს ქვეყნის ევროატლანტიკურ გზაზე ამ მიმართულებისადმი საზოგადოების სრული მხარდაჭერის მოპოვებას.
საკვანძო ფაქტორების გაუგებრობა: ზოგჯერ საზოგადოებაში არსებობს განწყობა, რომ ევროატლანტიკური ინტეგრაცია მხოლოდ პოლიტიკურ თუ ეკონომიკურ თვალსაზრისით არის მნიშვნელოვანი, თუმცა ნაკლებად არის განხილული ამ პროცესის სოციალური, კულტურული და ეროვნული კონტექსტები. ხშირად ადამიანები ვერ ხედავენ პირდაპირ კავშირს ევროინტეგრაციისა და მათი ყოველდღიური ცხოვრების უკეთესობისკენ ცვლილებას შორის.
გაუცნობიერებელი ბარიერები: საქართველოში კვლავ არსებობს სტერეოტიპები, ძველებური შეხედულებები და ისტორიული ხელის შეშლა ევროატლანტიკური ინტეგრაციის პროცესის. ეს შეგრძნებები კიდევ უფრო გაძლიერებულია ისეთი ფაქტორებით, როგორიცაა რეგიონული არასტაბილურობა, რუსული პროპაგანდის გავლენა, რის შედეგადაც ბევრი ადამიანი ეჭვით განიხილავს ევროპული და ჩრდილოატლანტიკური სტრუქტურების როლსა და მნიშვნელობას.
მხარდაჭერის ნაკლებობა: საქართველოში, ზოგიერთი მოსახლეობისთვის, არ არის საკმარისი ინფორმირებულობა იმის შესახებ, თუ რა კონრეკტული ნაბიჯები უნდა გადაიდგას საქართველოს ევროატლანტიკური ინტეგრაციის პროცესში. ბევრმა ადამიანმა არ იცის, რა წვლილი შეიძლება შეიტანონ, რომ საქართველოში ამ პროცესებს სერიოზული მხარდაჭერა და მყარი საფუძველი ჰქონდეს.
პროექტის მიზანი სწორედ ამ პრობლემების გადაჭრისკენ არის მიმართული, რათა გააძლიეროს საზოგადოებრივი ცნობიერება, გააუმჯობესოს ინფორმირებულობა და გაზარდოს მხარდაჭერა ევროატლანტიკური ინტეგრაციის პროცესისთვის
1, გამოკითხვა
ვინ: პროექტის გუნდი და მოხალისეები
რას: მოიპოვებენ მონაცემებს საზოგადოების ცნობიერების დონეზე ევროატლანტიკური ინტეგრაციის თემასთან დაკავშირებით. გამოკითხვები ჩატარდება მათთვის მარტივი კითხვების გამოყენებით
სად: ქალაქის ცენტრალურ და სხვა დასახლებულ ზონებში, სადაც მოხალისეები გამოკითხვას ჩაატარებენ.
როდის: პირველ თვეში (პროექტის დაწყებიდან) 1 კვირის განმავლობაში.
2. ტრენინგები და სასწავლო სესიები
ვინ: ტრენერები (ტრენინგ მოდულებს მოვამზადებთ ჩვენ,პროექტის ხელმძღვანელები)
რას: გაიმართება ტრენინგები ევროატლანტიკური ინტეგრაციის შესახებ, რაც მოიცავს ევროკავშირში და NATO-ში საქართველოს წევრობას, პოლიტიკური, ეკონომიკური და სოციალური სარგებლის განხილვას.
სად: სასწავლო დაწესებულებები, საზოგადოებრივი ცენტრები, ან ონლაინ პლატფორმები.
როდის: პროექტის მეორე თვეში
3. სტუმრად იმ ადამიანების მოწვევა, რომლებიც ევროპაში ცხოვრობდნენ
ვინ: ადამიანები, რომლებმაც ევროპაში იცხოვრეს და იქაურ კულტურასთან და პოლიტიკურ სისტემასთან დაკავშირებული გამოცდილება აქვთ.
რას: მოწვეული სტუმრები გაგვიზიარებენ თავიანთ გამოცდილებას და იმ ქვეყნებში ცხოვრების პირობებს. ისინი ასევე დაეხმარებიან მონაწილეებს უკეთ გაიგონ, რას ნიშნავს ევროატლანტიკური ინტეგრაცია ევროპულ კონტექსტში.
სად: ონლაინ და ფიზიკური შეხვედრები.
როდის: პროექტის მეოთხე თვეში.
4. ინტელექტუალური თამაშები ,,რა? სად? როდის?“ - თამაშები ჩატარდება ევროატლანტიკური ინტეგრაციის საკითხებზე, მოხდება გამარჯვებულების გამოვლენა და სიმბოლური პრიზების გადაცემა.
5. სტიკერების და ბუკლეტების შექმნა და გავრცელება
ვინ: პროექტის განმახორციელებელი გუნდი
რას: შექმნიან საინფორმაციო სტიკერებს და ბუკლეტებს, რომლებიც დაინტერესებულ პირებს მიაწვდიან ინფორმაციას ევროატლანტიკური ინტეგრაციის მნიშვნელობის შესახებ, განსაკუთრებით მოზარდებსა და მშობლებს.
სად: საგანმანათლებლო დაწესებულებებში, საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში, სატრენინგო სივრცეში.
როდის: პროექტის მეორე თვეში, ბუკლეტების განაწილება გაგრძელდება პროექტის განხორციელების განმავლობაში.
6. პრე და პოსტ კითხვარები - პროექტის ეფექტურობა შემოწმდება გამოკითხვებისა და შეფასების საშუალებით, რომელიც თავდაპირველად ჩატარდება პროექტის დასაწყისში და დასრულების შემდეგ, რათა გაანალიზდეს, რამდენად გაიზარდა მონაწილეთა ცოდნა და დაინტერესება ევროატლანტიკური ინტეგრაციის საკითხებთან დაკავშირებით.
ოფისის აღჭურვილობა:
, პრინტერები და სკანერები ტრენინგებისა და სამუშაო პროცესებისთვის.
, მარკერების ნაკრებები, სამაგრები და კაბელები, რომლებიც საჭირო იქნება შეხვედრებზე და ტრენინგებზე.
მრავალფეროვანი მასალები:
სტიკერები, ბუკლეტები და ბეჭდვითი მასალები, რომლებიც მომხმარებლებს მიაწვდიან ინფორმაციას ევროატლანტიკური ინტეგრაციის შესახებ.
დიზაინის სერვისები სტიკერებისა და ბუკლეტების შექმნისთვის.
საჩუქრები თამაშებისთვის
ეს რესურსები პროექტის წარმატებით განხორციელებისთვის საჭირო ხელსაწყოებს და მხარდაჭერას უზრუნველყოფს.
დეტალური ჩამონათვალი არაა საჭირო, შეგიძლიათ დაწეროთ შესყიდვები ასე:
საკანცელარიო მასალის ხარჯი
საინფორმაციო მასალების ბეჭდვის ხარჯი
პრიზები ინტელექტუალურ თამაშებში გამარჯვებულებისთვის;
ჩანთები, ბლოკნოტები, სტიკერები,ფანქრები/პასტები
ტრენერები უფასოდ წაიკითხავენ,
საინფორმაციო მასალების დასაბეჭდათ გვიჭრდება პრინტერის კარტიჯი
გზის ხარჯები
არ გვყავს
მოსწავლეები, მასწავლებლები, მშობლები, გამოკითხვის მონაწილეები
მოსწავლეები 100-200
მასწავლებლები 50+
გამოკითხვის მონაწილეები 200-300+
მონაწილეების დაბალი ჩართულობა:
რისკი: პროექტის ღონისძიებებში, როგორიცაა ტრენინგები, გამოკითხვები და თამაში "რა, სად, როდის", შესაძლოა არ იყოს საკმარისი მონაწილე ან ინტერესი, რაც შეამცირებს პროექტის გავლენას.
გადაწყვეტილებები:
სკოლების, თემების და სხვა ჯგუფების წარმომადგენლებთან მჭიდრო კავშირი აქტივობების წახალისების მიზნით.
სავარაუდო მონაწილეების თეთრი სიების შექმნა და პირდაპირი კომუნიკაცია.
არასაკმარისი რესურსები (ფინანსური ან მატერიალური):
რისკი: თუ არ იქნება საკმარისი ფინანსური ან მატერიალური რესურსები, შეიძლება ვერ მოხდეს დაგეგმილი აქტივობების ხარისხიანი ჩატარება, როგორიცაა სტიკერების, ბუკლეტების და ტრენინგებისთვის საჭირო მოწყობილობების შევსება.
გადაწყვეტილებები:
დროულად განისაზღვროს ბიუჯეტი და საჭირო ნივთების ჩამონათვალი.
დამატებითი მხარდამჭერების მოძიება, თუ საჭირო გახდა (დონორები, ადგილობრივი პარტნიორები).
ალტერნატიული მეთოდების გამოყენება, როგორიცაა ციფრული რესურსების უფრო ფართო გამოყენება.
ინფორმაციის სიზუსტე და ხარისხი:
რისკი: ევროატლანტიკური ინტეგრაციის შესახებ ინფორმაციის მიწოდებისას შესაძლოა მოხდეს არასაკმარისად სანდო ან აქტუალური ინფორმაციის გავრცელება, რაც ხელს შეუშლის პროექტის მიზნებს.
გადაწყვეტილებები:
ექსპერტების და სპეციალისტების ჩართვა ტრენინგების ჩატარებასა და ბუკლეტების შექმნაში.
რეგულარული გადამოწმება და განახლება გამოყენებული ინფორმაციისა.
საკითხზე უახლესი მასალების მოძიება და განხილვა.
პროექტის დროს ცვლილებები პოლიტიკურ და სოციალურ კონტექსტში:
რისკი: საქართველოს პოლიტიკურ და სოციალურ კონტექსტში ცვლილებების გამო, როგორიცაა პროპაგანდისტული კამპანიები ან გარე პოლიტიკურ ფაქტორებზე დამოკიდებული სიტუაციები, პროექტის მიზნები და აქტივობები შესაძლოა შეჩერდეს ან მცდარი ინტერპრეტაციით გააგრძელოს.
გადაწყვეტილებები:
მუდმივი დაკვირვება საზოგადოებრივ განწყობებზე და ადაპტაცია პროექტის აქტივობებისას.
პროექტში მონაწილე ყველა პირის ინფორმირებულობა პოლიტიკურ ცვლილებებთან დაკავშირებით, რომ მათ შეძლონ რეაგირება და ადეკვატური პასუხის გაცემისას.
არასაკმარისი ტექნიკური მხარდაჭერა:
რისკი: ტექნიკური პრობლემები (საჯარო ტრენინგის ან ონლაინ პლატფორმის ტექნიკური განლაგება) ხელს შეუშლის პროექტის ორგანიზებას და წარმატებულ შესრულებას.
გადაწყვეტილებები:
ტექნიკური პერსონალის დროული რეკრუტირება და მომზადება.
თუნდაც ციფრული ფორმატში ტრენინგების და შეხვედრების ჩატარებისას ტექნიკური რეზერვი და ალტერნატიული პლატფორმების გამოყენება.
პროექტის ფარგლებში არასწორი მენეჯმენტი:
რისკი: არასაკმარისი დაგეგმვა და ორგანიზება შეიძლება გამოიწვიოს სხვადასხვა აქტივობების დროულად ან ეფექტურად განხორციელების პრობლემებს.
გადაწყვეტილებები:
მკაფიო გრაფიკის და პასუხისმგებლობის გადანაწილება პროექტის მონაწილე გუნდში.
რეგულარული შეხვედრები და წონადი მონიტორინგი ყველა აქტივობის მიმდინარეობის შესახებ.
სამუშაო პროცესების და შედეგების მუდმივი შეფასება.
რისკების მართვა და წინასწარი დაგეგმვა უზრუნველყოფს, რომ პროექტი წარმატებით განხორციელდეს და მისი გავლენა მაქსიმალურად ეფექტური იყოს.
პროექტის მდგრადობა მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ პოსტ-დაფინანსების პერიოდში აქტივობები გაგრძელდეს და მიღებული შედეგები არ დაიკარგოს. პროექტი აპირებს, რომ მისი მიზნები და საქმიანობა გახდეს დამოუკიდებელი, და ამისთვის განსაზღვრულია რამდენიმე საკვანძო ნაბიჯი:
გაგრძელებული განათლება და ტრენინგები:
მოქმედებები: პროექტის დაწყებიდანვე ჩამოყალიბდება და შეიმუშავება ტრენინგების და საგანმანათლებლო აქტივობების სამომავლო პროგრამა, რომელიც შეძლებს გაგრძელებას სხვა დონორების, ადგილობრივი ხელისუფლების და საზოგადოებრივი ორგანიზაციების მხარდაჭერით.
მდგრადობა: გაწეული სამუშაოებსა და ტრენინგებს ექნებათ სამომავლო რესურსები, რაც მათ საშუალებას მისცემს დაიტვირთონ დამატებითი ტრენინგი, პრაქტიკული სესიები და შეხვედრები.
პარტნიორობა და თანამშრომლობა:
მოქმედებები: პროექტი მიმართავს ადგილობრივ და საერთაშორისო ორგანიზაციებს, სკოლის მენეჯმენტებს, საგანმანათლებლო სექტორსა და სხვა აქტორებს, რათა მიღებული შედეგები და აქტივობები დანერგოს განათლების სისტემაში და ორგანიზაციების მუშაობაში.
მდგრადობა: თუ პროექტი დაკავშირებულია ადგილობრივ და საერთაშორისო პარტნიორებთან, ეს შეამცირებს დამოკიდებულებას მხოლოდ საგრანტო დაფინანსებაზე და უზრუნველყოფს მდგრადობას.
მომსახურებისა და რესურსების დარეგულირება:
მოქმედებები: პროექტის ფარგლებში შექმნილი რესურსები, როგორიცაა ბუკლეტები, სტიკერები და საგანმანათლებლო მასალები, გაგრძელდება შიდა სკოლებში და საზოგადოების წევრებში გადანაწილება.
მდგრადობა: რესურსების მენეჯმენტი და განაწილება ხელს შეუწყობს იმ პროცესების განვითარებას, რომელიც პროექტის დასრულების შემდეგაც გაგრძელდება.
საზოგადოებრივი მხარდაჭერა და აქტივიზმი:
მოქმედებები: პროექტის დროს შექმნილი საზოგადოების მხარდაჭერისა და აქტივიზმის ფონდი (მომავალი ლიდერები, აქტივისტები) ხელს შეუწყობს პოპულარიზაციას და ცნობიერების ამაღლებას.
მდგრადობა: ამ ჯგუფების გაძლიერება და მათ მიერ პროექტის იდეებისა და აქტივობების გაგრძელება იქნება მდგრადობის საფუძველი.
მონიტორინგი და შეფასება:
მოქმედებები: პროექტის მიმდინარეობის დროს და შემდეგ აღინიშნება მუდმივი შეფასება და გამოკითხვები, რაც უზრუნველყოფს შედეგების თვალყურის დევნებას და განახლების საჭიროებებზე გათვალისწინებას.
მდგრადობა: მუდმივი ანალიზი და ახალი საჭიროებების ამოცნობა საშუალებას მისცემს პროექტს ადაპტირება და განვითარება.
მოსწავლეთა, მასწავლებელთა და მშობელთა ცნობიერების ამაღლება ევროატლანტიკური ინტეგრაციის მნიშვნელობის შესახებ, რათა მათ უკეთ გაიგონ ამ პროცესის უპირატესობები, გამოწვევები და როლი საქართველოს განვითარებაში. პროექტი მიზნად ისახავს სხვადასხვა საგანმანათლებლო და საინფორმაციო აქტივობების განხორციელებას, მათ შორის გამოკითხვების, ტრენინგების, კულტურულ და საგანმანათლებლო თამაშების (,რა, სად, როდის"), ასევე სპეციალური სტიკერების და ბუკლეტების შექმნის გზით, რაც დაეხმარება საზოგადოებას ცნობიერების ამაღლებაში.
კომენტარის დასამატებლად აუცილებელია ავტორიზაცია.
ქეთი გობრონიძე
დეკემბერი 6, 2024 | 1:39 amპროექტის აღწერაში არ ჩანს კონკრეტულად სად ჩატარდება ტრენინგები, არ არის დაკონკრეტებული ვინ ჩაატარებს ტრენინგებს და აქვს თუ არა ტრენერს შესაბამისი კომპეტენციები.